Thursday, September 11, 2008

lompat si katak "hijau"?


8 comments:

matcomot said...

buang kpoiah ganti pakai cap ka pakai topi mcm hishamuddin rais dgn aku selalu pakai.

bapa aku antara seorang pengasas sekolah agama pondok kat perak.tapi dia sendiri tak berapa berkenan dgn PAS ni.sebab dia satu je........sesetengah yang dlm PAS ni radikal.dlm islam bkn mcm tu.

satu lagi sebab ada ahli yang belajar agama dah tengah tengah.tak bermula dgn alif,ba,ta..

aku berani bertaruh,ramai ahli PAS yg ex lebih ni agama tak bagus mana.silap silap baca quran pun tak reti.cuma berlagak je lebih sebab depa semua belajar agama dari kitab tinggi tinggi baru turun p ke muqqadam.

tadi man kajang tepon aku.no aku minta la kat dia.blh kita ngole.

ronasina said...

depa kena tau syariat, tarikat, hakikat dan makrifat...
bukan setakat ikut buku tapi 'lalui' baru tau...

baru 'rasa' rasulullah rasa camne!

hafiz said...

hahahaa jangan tak masuk-masuk!

bro rona cakap tentang ilmu rasa la! fuyoooh! rasa itu rahsia bro, betol tak?

nasa dan stapo ali kalau nak masuk umno tak pe. pas tu akan dikafirkan oleh hj hadi! hahahahaha

hidop malaysia!

matcomot said...

ronasina:
sealiran dgn wak jono ke?
dari ckp ckp tu mcm berguru dari N9je

ronasina said...

wak jono anak murid aku..hahaha!!

Unknown said...

Saya boleh katakan dah masak dengan kerenah orang-orang PAS ni. Kerana jiwa revolutioner saya sejak dari remaja, saya selalu saja tongkah arus. Dari zaman sekolah menengah rendah saya sudah ada bermacam-macam buku yang saya minta dari kebanyakan kedutaan di Malaysia. Semasa era Anwar Ibrahim dan Ibrahim Ali jadi pahlawan University saya cenderung ke arah Sosialis. Semasa saya di tingkatan enam pada tahun 79 saya berceramah di pentas PAS. Dari masa itulah saya menjadi ahli PAS sehingga saya pegang beberapa jawatan. Semasa saya berada di dalam PASlah saya sempat selami pembawaan, perwatakan, sikap, hala tuju dan fahaman mereka. Sebenarnya ramai di kalangan mereka adalah pak turut yang totok. Ilmu islam separuh masak! Sebab itu selalu berlaku pertentangan pendapat di kalangan mereka. Saya undur dari PAS pada 1990 ketiga PAS menguasai Kelantan sedangkan saya adalah salah seorang yang bekerja berhempas pulas dengan tenaga dan meterial untuk memenangkan PAS!

Sebab apa? sebabnya adalah sepertimana yang disuarakan oleh matcomot dan rona sina. Bila mereka menang di Kelantan mereka menjadi tamak dan lupa diri. Perjuangan untuk Agama sudah dilemparkan ke longkang! Tetapi bukanlah semua dari mereka begitu. Walau apa pun saya kecewa dengan sikap mereka.

hafiz said...

PAs atau bukan Pas, PKR atau DAP. prinsip perjuangan untuk keadilan, kebebasan dan hak asasi manusia perlu dipegang!

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

ramai yg kecewa rupanya...

bayangkanlah kalau Nabi Muhammad saw kecewa dalam menegakkan Islam...?apa akan jadi pada umat Islam hari ini..??